sobota, 23 marca 2013

Książka, którą polecam

"Igrzyska Śmierci" Suzanne Collins

To I tom świetnej trylogii, która wkradła się do mojego serca i planuje tam zostać na długo :)


Na ruinach dawnej Ameryki Północnej rozciąga się państwo Panem, z imponującym Kapitolem otoczonym przez dwanaście dystryktów. Okrutne władze stolicy zmuszają podległe sobie rejony do składania upiornej daniny. Raz w roku każdy dystrykt musi dostarczyć chłopca i dziewczynę między dwunastym a osiemnastym rokiem życia, by wzięli udział w Głodowych Igrzyskach, turnieju na śmierć i życie, transmitowanym na żywo przez telewizję. Bohaterką, a jednocześnie narratorką książki jest szesnastoletnia Katniss Everdeen, która mieszka z matką i młodszą siostrą w jednym z najbiedniejszych dystryktów nowego państwa. Katniss po śmierci ojca jest głową rodziny - musi troszczyć się o młodszą siostrę i chorą matkę, a jest to prawdziwa walka o przetrwanie... 


Adaptację książki polecam obejrzeć przed przeczytaniem książki. Ja osobiście obejrzałam później i się zawiodłam. Jedyne co spodobało mi się to ostatnia scena, w której występuje Seneca. Jeśli ktoś nie czytał książki to film mu się spodoba, mnie nie... Został okrojony z wielu ważnych szczegółów, a akcja toczy się zbyt szybko, ale to tylko moje zdanie, może Wy macie inne :D

Ekranizacja II tomu "W pierścieniu ognia" ma wejść do kin 22 listopada, nie mogę się doczekać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz